Onze identiteit

Vanuit onze christelijke levensovertuiging laten we ons in ons handelen leiden door de normen en waarden die ons geleerd zijn in de Bijbel. Wij zijn een open school en alle kinderen, ongeacht hun geloofsachtergrond, zijn welkom.

We staan met respect open voor andere geloofsrichtingen en andersdenkenden, en verwachten tegelijkertijd dat ieder onze christelijke identiteit respecteert. Iedere dag openen we met gebed. Elke dag is er een gedicht, een Bijbelverhaal of een spiegelverhaal: een gelijkenis waarin we het oude licht weerkaatsen in de actualiteit. We zingen vaak liedjes en sluiten elke dag af met gebed.

ONZE KERNWAARDEN

Veiligheid:
Bij ons op school kan iedereen zichzelf zijn en hebben we duidelijke afspraken, waardoor er ruimte ontstaat voor groei en plezier.

Vertrouwen
Bij ons op school hebben we vertrouwen in de goedheid van anderen en onszelf, waardoor je je durft te ontwikkelen, te leren en te ontdekken.

Respect
Bij ons op school behandelen we elkaar zoals we zelf behandeld willen worden.

'Op De Schelp is elk kind een parel'